lördag 7 mars 2009

Hockeyspelare utan klubbkänsla

I dagens Aftonbladet berättar man att Färjestads forwardstjärna vill bryta kontraktet efter säsongen pga familjens sociala situation. De skriver;


Forwardsstjärnan Lee Goren, 31, vill bryta kontraktet och lämna Färjestad efter säsongen.


Hans familj trivs inte och den sociala situation är just nu inte hållbar.

Vissa nätter stannar jag uppe och oroar mig för familjen.


Jag och min familj får vara tillsammans, det är bra. Men vi har inga vänner här och det har inte varit det bästa året för oss som familj. Min son är 19 månader och han börjar att prata nu. Men de enda han kan prata med är med mig och min fru. Det fungerar inte och vi behöver ett rikare socialt liv. Det är inte bra för min fru att bara sitta hemma och inte kunna umgås med människor med samma bakgrund som henne.

Det låter ju jättefint; En ansvarsfull fader som vill det bästa för sin familj. Vart vill han då flytta? Till England? Nej, till Berns i Schweiz!!!

Lee, om din fru vill shoppa diamanter och käka Toblerone så finns det butiker som säljer detta i London oxå...