torsdag 24 februari 2011

Ingen Guldspade men väl en strigel

Åsa Linderborg lät sig låsas in i Big Brother-huset. och betalade tillbaka genom att skriva om det på kultursidan i Sveriges största kvällstidning samma dag som programmet hade premiär.Eller som hon skriver;

Det är naturligtvis en pr-kupp från TV4 att bjuda in oss och jag har inget bra svar på varför jag ställer upp. Kanske för att jag har skrivit om dokusåpor i flera år, då jag är intresserad av frågor som rör klass och social stigmatisering.

Hon lägger dock till;


Kanske för att jag bär ett stråk av exhibitionism. 

Det sista verkar dock inte så begåvat med tanke på att hon tidigare skrivit;

Kameror registrerar dig vad du än gör och var du än är – vi har dock fått dispens från övervakning på toaletten – men resten filmas, även om det inte kommer att sändas på tv.(min fetstil)

Obekräftade uppgifter gör gällande att Åsa Linderborg skall ta lavemang offentligt. Detta för att hon en gång för alla skall kunna göra om Lavemang-SM hos Aschberg verkligen var dålig TV.

Hennes grävande reportage kanske inte ger henne Guldspaden, men hon har utan tvekan kvalificerat sig för Guldstrigeln. Om den hjälper är dock tveksamt...